Så handlar du
Hitta det du söker
Det finns flera sätt att hitta den artikel du söker:
- Du kan klicka dig fram i vår produktnavigering.
- Du kan använd vår "Snabborder"-funktion i menyn om du redan vet artikelnummer på de varor du vill beställa.
- Du kan använd vår sökfunktion. Skriv ditt sökord i fältet och klicka sedan på "Sök". Mer information om hur du söker hittar du i Hjälpen under "Söktips".
När du hittat den artikel du är intresserad av klicka på "Köp"- eller "Välj"-knappen. "Välj"-knappen visas i de fall du måste göra ytterligare ett val, t ex välja storlek eller färg.
Varukorgen
Genom att klicka "Köp" läggs artikeln i din varukorg. I varukorgen ser du antal artiklar och din ordersumma.
Genom att klicka på knappen "Till kassan" kommer du till kassan där du också har möjlighet att ändra din orders innehåll.
Du kan också på denna sida spara din varukorg till en favoritlista. Den kan du sedan hämta vid ett senare tillfälle.
Till kassan
När du har handlat klart klickar du på "Till kassan" som finns i varukorgen. När du kommit till kassan (och du inte redan har loggat in) måste du välja att logga in eller registrera dig.
Vill du ändra antal artiklar kan du göra detta. Du kan även radera artiklar. Kontrollera att din adress och innehållet i din beställning stämmer innan du slutför din order.
Inloggning
Är du redan kund hos oss loggar du in med ditt användarnamn och lösenord.
Registrering
Om du inte handlat hos oss tidigare registrerar du dig som ny kund. Börja med att välja ny "privatkund" eller "företagskund" och fyll sedan i de följande uppgifter som behövs för att bli kund hos oss.
Du väljer själv ett användarnamn och lösenord. Observera att användarnamnet måste vara unikt just för dig. Om användarnamnet redan finns registrerat hos oss ber vårt system dig välja ett nytt. När du väljer användarnamn, tänk på följande:
- välj tecken a - ö, A - Ö, 0 - 9
- använd inte mellanslag
- I lösenordet räknas gemena och VERSALA tecken som olika, "annikas" och "AnnikaS" är alltså två olika användarnamn.
Behöver du vid ett senare tillfälle ändra dina kunduppgifter gör du detta under "Mitt konto" efter att du loggat in.
Bekräfta beställning
När alla uppgifter på kassasidan stämmer väljer du leverans- och betalningssätt. Fyller i ev. ytterligare information du vill delge oss och klicka därefter på "Slutför köp".
Betalning
Betalning sker via de sätt som visas på kassasidan.
Om du väljer kortbetalning kommer du till en sida där du ombeds fylla i uppgifter om kortnummer och ägare etc. Klicka på "Betala" och förfrågan skickas vidare till banken för verifiering av transaktionen. Om transaktionen medges skickas du vidare till kvitto-sidan. Om transaktionen inte medges skickas du tillbaka till föregående sida där ett felmeddelande visas. Här finns en länk tillbaka till ordersidan. Tillbaka på ordersidan kan du välja ett annat betalningssätt.
När du betalar med kort reserveras orderbeloppet direkt och dras definitivt från ditt konto först på leveransdagen. Vid reservationen kontrollerar vi att ditt kort är giltigt och orderbeloppet reserveras. Pengarna finns då kvar på ditt konto men går inte att disponera. När vi plockat din order på leveransdagen skickas en definitivbokning till banken som genomför den slutgiltiga betalningen. I normala fall sker det inom fem dagar men kan variera beroende på vilken bank du har.
Ca-vikter
Ca-vikten är den vikt som produkten i genomsnitt brukar väga. Den används på varor som kött, ost, grönsaker då en specifik vikt inte kan garanteras eftersom storleken varierar från produkt till produkt.
Ca-vikten ska hjälpa dig att få en uppfattning om produktens storlek och vid betalning används ca-vikten för att kunna reservera ett belopp innan produkten plockas och betalas. När din vara plockas och vägs kommer du att betala det som produkten faktiskt väger.
Kvitto
När du får upp kvittot vet du att vi tagit emot din beställning. Samtidigt som du får se kvittot skickar vi ett mail till den e-postadress som du angivit vid registrering där vi bekräftar att vi mottagit din beställning.
Skriv gärna ut kvittot som du får upp på skärmen och spara det.
Leverans
Livsmedel: när du handlar livsmedel i vår webbshop så ska dessa hämtas på angiven dag i vår Gårdsbutik. Du väljer ledig upphämtningsdag i kalendern på kassasidan.
Övriga produkter: Om inget annat anges levereras produkterna omgående från vårt lager.
Orderhistorik
Dina tidigare ordrar kan du se under "Mitt konto". Om du klickar på en order visas utförligare information, samt alla orderrader. Du kan kopiera en order och ha som underlag när du vill handla på nytt. Om du klickar på artikelkoden visas gjorda leveranser. I orderöversikten kan du se och klicka på en liten symbol till höger om ett paket är spårbart via vår spårningsfunktion.
Allmän Köpinformation
Företagsuppgifter
Wapnö AB har organisationsnummer 556105-5228.
Adress: Wapnö AB, Wapnö Gård 215, 305 91 Halmstad
E-mail: wapno@wapno.se
Telefon: 035-299 0300
Priser
Alla priser i vår e-butik anges inklusive moms.
Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss. Lägsta ordergräns som expedieras är 100kr. All försäljning sker med tillämpning av konsumentköplagen (SFS 1990:932) och köplagen (SFS 1990:931) samt distansavtalslagen (2005:59) Mer information finns hos Konsumentverket.
Wapnö AB har rätt att ändra priser och frakter som är uppenbart felaktiga och kontaktar dig i så fall innan köp slutförs. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i webbutiken visar varans exakta utseende och färg.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.
Wapnö AB förbehåller sig rätten att neka kund ett köp.
Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
Biljettköp
Biljettköp kan ej ångras, köpet är bindande. Detta gäller oavsett val av betalmetod. Tänk dock på att om du väljer betala senare eller delbetalning, eller annan liknande betalningslösning, som betalningsalternativ är detta att likställa med kort- eller bankbetalning även om fakturan ska betalas vid ett senare tillfälle. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Vid köp av värdebevis gäller 14 dagars ångerrätt. Förlorad biljett eller värdebevis ersätts inte.
Inställt eller flyttat evenemang
I händelse av inställt evenemang bör Kunden omedelbart kontakta oss för återlösen av biljetter.
Personuppgiftshantering
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med gällande lag, inklusive EU:s dataskyddsförordning. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av Wapnö AB. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e-postadress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta oss.